Bränd av ett hundkoppel..

Igår kväll när jag gick min dagliga kvällspromenad med Donzo så råkar jag ut för något som gjorde så sjukt ont. Vi går längs vägkanten. Donzo stannar för att göra nr 2 och helt plötsligt kommer en stor hund fram bakom den parkerade bilen framför oss. Den kommer närmre och närmre men ingen husse eller matte? Jag ser dock ett koppel. Ett sånt där smalt koppel som kan bli jättelångt. Hunden spinner runt mig så min midja blir strypt av kopplet. Donzo blir livrädd och börjar hoppa och studsa bakåt samtidigt som jag försöker ta mig loss från snaran. Tar ju självklart till handen och lyckas få kopplet på handen så det bränns till som fan. Då kommer matten springades och ber om ursäkt och sa att hon inte såg att någon kom. Hallå? Såklart inte när du har kopplet utfällt 20 meter.

Folk som har hundar borde ha bättre koll på dom. Tänk om jag var hundrädd? Eller tänk om min hund var aggresiv mot andra hundar och anföll?

Hur som, blev ett litet brännmärke på handen som faktisk, trots dess storlek, gör skitont.

Gör ondare än vad det ser ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0