En bit på vägen...

Nu har jag äntligen tagit tag i saker och ting och bestämt mig för att plugga upp mina betyg (har inget slutbetyg). Detta ska jag göra via Jensen komvux. Jag har 1950 poäng och det som krävs för att ens bli behörig någonstans är 2250 poäng, så det är en hel del kurser att plugga upp. Speciellt eftersom något stolpskott har kommit på den brilijanta idén att man måste ta bort Estetisk verksamhet, 50P och Idrott och hälsa A, 100P, även fast man har godkänt i dessa ämnen. Det innebär att det bara där är 150P som måste pluggas bara för att ens få plugga på komvux. Och inte nog med det så är deras slutpoäng på 2350 istället för 2250 så där är det hundra poäng till. Så från att behöva plugga 300 poäng till att behöva plugga 550 poäng.

MEN, jag tycker faktiskt att det ska bli skitroligt (om jag blir godkänt att få plugga dvs). Jag har sökt in till ämnena Kemi A 100P, Fysik A 100P, Kommunikation 50P, Matte B 50P, Filosofi A 50P och Biologi A 50P.
Är färdig med detta i December och efter det är det 150P som återstår nästa kurstillfälle i Januari för att bli behörig till Sjuksköterska.

Håll tummarna för mig :)



Kommentarer
Postat av: mormor

Vi håller tummarna det vet du! Mom o Mof

2010-08-11 @ 15:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0