Fredagen den 13e...

Betyder det att något illa kommer hända mig? Jag är ju en riktig otursfågel så jag skulle inte bli förvånad direkt. I och för sig så ligger jag hemma och är sjuk fortfarande, det borde väl räcka?
Plus att förbannelsen över denna dag började redan i natt när Donzo la sin första spya i vår säng. Precis innan läggdags. Så det var bara att rycka ur lakanen och bädda nytt. Gjorde iof inget då det ändå var dags. Men inte så kul att tvätta spyor när man dessutom ska sova och är sjuk. Sen har det hållt på hela natten. Andra spyan la han så fint i hörnet av soffan. Tur i oturen så kan jag ta bort överdragen på vår soffa så den fick åka in i tvätten efter överkastet. Efter det höll det på hela natten, sisdådär varannan timme. Varför måste hundar alltid spy PÅ någonting? Vad sägs som rakt upp och ner på golvet?
Stackars lilla pojken, han har inte sovit en blund i natt. Legat och skakat och pipit och spytt om vartannat. Han har inte ätit något konstigt heller. Så han kanske också har blivit sjuk som matte?
Eftersom han vägrar dricka vatten (såklart?) så ger jag honom isbitar för det älskar han. Mat har han fått också. Men typ en femtedel mot vad han brukar få. Tar det lite i taget för å se hur hans mage reagerar. Får han inte behålla det så blir det till att överkoka ris. Det är dunderkur mot dåliga hundmagar.

Nu ska jag hosta vidare i min ensamhet.

Min lilla sjukling :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0