Nu börjar jag lessna...

Har så länge jag kan minnas, eller iaf sedan jag var 15 år, svimmat av vid alla möjliga tillfällen och platser. Inne i videobutiker, i kön till Liseberg, inne i klädbutiker men först och främst i duschen eller hemma på morgonen. Jag har gjort en utredning. Eller jag och jag, snarare alla inkompetenta läkare jag har varit i kontakt med. Med vad har hjälpt? Ingenting mer än det jag alltid fått höra:
- Är det säkert att du äter ordentligt, du är lite underviktig.
- Har du bantat innan svimningarna
osv osv..
NEJ och återigen NEJ. Jag ÄLSKAR MAT, verkligen. Det vet alla som känner mig. Jag älskar god mat och jag älskar chips. Dom gjorde en utredning på min hjärtrytm då det tydligen kan orsaka svimningsattacker hos vuxna. Så jag fick gå med ett så kallat bandspelarEKG i 24 timmar, för att läsa av mitt hjärta. Men även där stog allting helt rätt till. Dom har även haft misstankar om diabetes men även det visade sig vara fel...

Så varför svimmar jag? I morse blev jag till och med rädd. För då svimmade jag tre gånger efter varandra. Han väl gå fem minuter mellan gångerna. Och så brukar det inte bli. Kan det denna gång ha med å göra att jag spydde upp hela mitt maginnehåll igår och har varit helt tom sedan dess? Jag vet inte, men det börjar bli jävligt frustrerande. Nästa gång då, är det när jag kör bil? Nej nu ska jag inte tänka så, för tur i oturen så känner jag av en lång stund innan att jag är på väg att tuppa av.

Nu ska jag äta upp min lunch, bita ihop och gå ner och jobba igen. Sen blir det att lägga sig på soffan hela kvällen och försöka bli frisk. Är egentligen sjukt sugen på att gå ut och parta. Men det är typiskt mig att göra det efter jag varit sjuk en dag eftersom jag blir så fruktansvärt uttråkad. Men nej, inte denna gång, denna gång ska jag vara vuxen och ta hand om mig själv.

Ett glas rött skadar väl inte förresten? ;)



Likt mig va? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0